Termin i sposób załatwienia: Sprawę załatwiamy niezwłocznie w obecności wnioskodawcy
Miejsce złożenia dokumentów: Biuro podawcze Urzędu Gminy Pruszcz Gdański ul. Wojska Polskiego 30 83-000 Pruszcz Gdański
Jednostka odpowiedzialna: Referat Spraw Obywatelskich Urząd Gminy Pruszcz Gdański ul. Wojska Polskiego 30 83-000 Pruszcz Gdański pok. 23 tel. 58 692-94-27
Tryb odwoławczy: Reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców wnosi się do Wójta Gminy Pruszcz Gdański pisemnie lub ustnie do protokołu. Wójt Gminy obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni licząc od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie. Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wyborców wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru wyborców może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem Wójta Gminy do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Sąd rozpoznaje skargę w postępowaniu nieprocesowym, w terminie 3 dni id dnia jej doręczenia. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. - Kodeks wyborczy (Dz.U. 21, poz. 112 z późn. zm.)
Inne informacje: Rejestr wyborców udostępnia się do wglądu w urzędzie gminy na pisemny wniosek. Udostępnienie rejestru wyborców polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego dotyczy wniosek i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do wniesienia reklamacji. Reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców można wnieść w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w rejestrze, wpisania do rejestru wyborców osoby, która nie ma prawa wybierania, niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru, lub ujęcia w rejestrze wyborców osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.